פרוטליקס – האם מגמת העלייה הסתיימה?

Protalix BioTherapeutics, Inc.- PLX


פרוטליקס הציגה מהלך עליות מטורף מ 0.40$ ב 13/01/2017 ועד השיא בשבוע המסחר האחרון ונגיעה ב 1.48$.

היה צפוי שבשלב כלשהו יגיע הזמן לתיקון טכני למהלך העליות האחרון, וזה אכן התחיל ביום שלישי האחרון, אבל התיקון התנהל בצורה מאופקת וקיבלנו תיקון קטן יחסית, כאשר אחרי כל ירידה במחיר באו השוורים וקנו את הנמוך באותו יום.

הירידה החדה ביום ששי בעקבות כתבה של אדם פירשטיין ב TheStreet שהיתה שטחית וללא בדיקת נתונים לעומק, גרמה למניה לרדת בדיוק רב עד קו התמיכה השבועי החזק 0.95$ ושם הקונים חיכו לה ואספו כל היצע שהגיע מה שגרם למחיר להתאושש מעלה ולסגור כמעט בשער הפתיחה 1.08$.
המהלך של יום ששי יצר נר שנקרא Long Legged Doji שהוא בעיקר נר המדגיש את ה "אי החלטיות" או מה שנקרא באנגלית "Indecision"

הנר Long Legged Doji נחשב כשמעותי ביותר כאשר הוא נוצר במהלך מגמה עליה או במגמת ירידה חזקה. נותן את הרמז כי הכוחות של היצע וביקוש מתקרבים לשיווי משקל וכי שינוי בכיוון של המגמה עשוי להיות קרוב.
התבנית הזו מצביעה על כך שהסנטימנט במניה הגיע לאיזון, ואי-החלטה לגבי הכיוון, עם איזון יחסית כאשר השוורים (הקונים) או הדובים (המוכרים) לא מצליחים לדחוף את המחיר בצורה נחרצת בכיוון אחד. הרגל הארוכה כלפי מטה מראה על היצע גדול שהביא לירידה עד 0.95$ ושם השוורים נכנסו לפעולה והתחילו באיסוף וקניית כל היצע שמגיע מה שהביא להרמת המחיר חזרה כלפי מעלה לאיזור נקודת האיזון שבה השוורים והדובים נפגשו בפתיחה בשער 1.08$.

אם הנר הזה היה נוצר בשיא למעלה (ביום שלישי) כאשר נקבע שיא שנתי חדש 1.48$, הייתי קובע באופן חד משמעותי שמהלך העליות הסתיים והסיבוב כלפי מטה הגיע, אבל העובדה שהנר נוצר בתוך מהלך התיקון הטכני ועוד יותר שהנמוך שלו הגיע עד קו התמיכה החזק 0.95$ ושם קיבלנו הסיבוב מעלה, מקשה על המנתח הטכני לקבוע את הכיוון ומשאיר את ההחלטה לנר ההמשכיות, שהוא הנר של יום המסחר הבא.

plx-02-17-2017
לחץ על הגרף להגדלה.

אז מה הלאה?

אם המהלך של העליות בפרוטליקס היה טכני בלבד וללא גיבוי של קטליזטור, אז ההתייחסות לגרף הייתה שונה, והייתי נוטה יותר לכיוון המשך התיקון מטה, אבל אם נחשוב בצורה יותר רחבה ולשלב את הצד הטכני יחד עם הצד הפונדימנטלי, ההחלטה משתנה וקובעת שזה הזמן להמתין להתפתחויות, הרי הקונים אשר נכנסו לפעולה ב 0.95$ עד 1.08$ החליטו לעשות כך יש להם ציפיות, והציפיה במקרה של פרוטליקס היא הקטליזטור, המתנה לפרסום התוצאות הסופיות של הניסוי בסיסטיק פיברויס CF אשר החברה הצהירה שיפורסמו במהלך הרבעון הראשון 2017, זאת אומרת עד סוף מרץ.

השאלה העולה ישר לראש, ודנתי כבר בעניין זה בפורום, האם החברה תחליט לפרסם מראש את מועד פרסום התוצאות הסופיות. לדעתי זה יהיה מהלך חכם אשר יביא לבאזז תקשורתי, ולחידוש העניין של הסוחרים במניה, כאשר המועד שיקבע ישמש כתאריך סף, והתנודתיות תגבר בצורה משמעותית. ואז ביום הפרסום של התוצאות, הכיוון יקבע לפי איכות התוצאות. האם התוצאות חיוביים יותר מנתוני הביניים אשר פורסמו בתחילת השנה או לא.

עניין נוסף אשר צריכים לקחת בחשבון, שהמחזורים הענקיים בשבועיים האחרונים הם לא מחזורים של סוחרי יום בלבד, המחזורים הגבוהים הם סימן להמשך איסוף של מוסדיים אשר רוצים להגדיל את האחזקה שלהם במניה, האם שוב מדובר בחרת KNIGHT הקנדית אשר רוצה להגדיל את האחזקה שלה, ובזה להשפיע על ההחלטות של דירקטריון החברה, או מוסדי אחר אשר הבחין בשינוי האחרון בחברה ורוצה להצטרף לחגיגה?

אסור לשכוח את מחיזיקי האג"ח להמרה, הם יכולים להיות הצד הדובי במצב של פרוטליקס כיום, מי שמחזיק את האופציה להמרה ב 0.85$, יכול למכור בחסר (שורט) את המניה כאשר מצד שני יש לו תעודת בטחון ביד שהוא יכול להתכסות ב 0.85$ בלי בעיה. הם יכולים למכור את המניה בכל רגע נתון שנראה להם גבוה וללחוץ את המחיר בגלל ההיצע הכבד מה שיוריד אותה מטה, ואז הם יכולים להתכסות ולגרוף את הרווחים המהירים.
לפי ההסכם החדש של האג"ח, פרוטליקס רשאית לכפות בכל נקודת זמן את המרת האג"חים אם מחיר המניה יהיה גבוה מ- 1.28$ ב-20 מתוך 30 ימי המסחר הקודמים, האם זה יכול להתבצע עוד לפני פרסום התוצאות או לא?

נחזור לצד הטכני, נר ההמשכיות שהוא הנר הבא בתור חשוב מאוד, מה שחשוב לנו לראות שהנר החדש לא ירד מתחת לנמוך של יום ששי זאת אומרת 0.95$ שהוא גם כן קו התמיכה השבועי, אבל גם אם המחיר ירד במהלך המסחר התוך יומי, חשוב עוד יותר הסגירה שתהיה מעל לקו. ומצד העליון, אם המחיר יצליח לעלות מעל לגבוה של יום ששי 1.13$, זה יהיה סימן שוורי במיוחד, אשר יראה על החלטיות ונצחון השוורים מול הדובים.

אפשרות שניה – דשדוש, מסחר של כמה ימים בתוך הטווח של המחיר שנקבע ביום ששי 0.95$ עד 1.13$, זה יכול להיות מצב של התכנסות והכנה לקראת המהלך הבא.

 

גילוי נאות: הכותב נמצא בפוזיציה לונג במניה המוזכרת בכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.