האם רכישת מפעל תאי הגזע ע"י HITACHI מאותת על שינוי קרוב בשווי פלוריסטם!

 

פעם ראשונה בסקטור תאי הגזע, רואים רכישה של מפעל לייצור תאים בעסקה גדולה בשוק.

ביום ששי שעבר 17/03/2017 התחילו לצוץ בשוק שאלות של המשקיעים, מה באמת מתבשל בפלוריסטם והאם מדובר במסחר של מקורבים או מוסדיים מאחר והקפיצה החדה במחיר מ 1.14$ ל 1.27$ התלוותה במחזור גדול במיוחד, מחזור של כ- 1.15 מליון מניות וכמעט פי שלושה מהממוצע היומי, ואירוע כזה תמיד מעורר תהיות מה השתנה, או מה גרם למניה לצאת מהדשדוש אשר ארך כחודשיים ימים.

הודעה מעניינת אשר התפרסמה יום לפני התנועה החריגה (ביום חמישי) היתה העסקה של חברת (Caladrius (CLBS אשר הודיעה על מכירת האחזקה שלה בחברת PCT לחברת Hitachi Chemical היפנית.

Hitachi Chemical Signs Agreement to Purchase from Caladrius Biosciences the Remaining 80.1% Interest in PCT for $75 Million

 Caladrius Biosciences, Inc. (CLBS), a cell therapy company with a select therapeutic development pipeline focused on immune modulation, announces that the Company has signed a definitive agreement (the “Agreement”) in which its remaining 80.1% ownership interest in its PCT, LLC (“PCT”) subsidiary will be purchased by Hitachi Chemical Co. America, Ltd. (“Hitachi Chemical”) for $75 million in cash; and in addition there is the potential for Caladrius to receive an additional cash payment of $5 million if PCT achieves a certain revenue-based milestone. PCT is an industry-leading cell therapy development and manufacturing services provider and is currently 19.9% owned by Hitachi Chemical. This transaction will redefine Caladrius as a cell therapeutics-only development company with multiple proprietary technology platforms and significant capital resources to fund future programs.

המכירה של 80% מהחברה תמורת 75 מיליון דולר (HITACHI כבר החזיקו ב 20% ממניות החברה ובזה משלימים את ההשתלטות על החברה ומפעל הייצור), כלומר משקף ערך של בקירוב 100 מיליון דולר לחברה או בעצם למפעל הייצור.

PCT הינה חברה שמייצרת תאים לצדדים שלישיים, בטכנולוגיית דו מימד מיושנת, והראיה שהם מפסידים לא מעט כסף כל רבעון. אבל למרות זאת HITACHI היו מוכנים לשים סכום כסף משמעותי ע"מ לקבל גישה למפעל ייצור תאי.

כנראה שהתנועה החדה שראינו ביום ששי האחרון עם מחזור של X3 מהמחזור הממוצע היו משקיעים אשר גילו את העניין ועשו את ההקשר.
אם חברת PCT שווה 100$ מיליון, כנראה שרק יכולות הייצור של פלוריסטם, ללא שאר הפיתוחים והניסויים הקלינים כולל אחד הניסויים בשלב-3 (CLI) ועוד ניסוי (IC) שרק סיים גיוס 172 חולים בשלב-2 ומצפים לתוצאות בתחילת 2018, שלא לדבר על הפיתוח עם ה NIH האמריקאי בקרינה אקוטית- ARS שהתוצאות יפורסמו כבר באמצע השנה הזו.
עם כל הפייפליין המורחב והמפעל המאושר ע"י ה FDA והרשות האירופאיית EMA, פלוריסטם עדיין נסחרת בשווי שוק של כ 110M$ בלבד! והם לדעתי אמורים להיות שווים לפחות פי 2 או פי 3 משווי השוק שבו החברה נסחרת כיום. זאת אומרת שזו פעם ראשונה שרואים בפועל תשלום אמיתי עבור נכס ייצור, בהרבה מובנים זה משקף את ערך הנכס המוחשי שזה מפעל הייצור לתאים בטכנולוגית תלת מימד בלבד להשקעה בפלוריסטם, גם אם חס וחלילה אף תוכנית קלינית לא תצליח.

אי אפשר לדעת אם הפוזיציה והמניות אשר נרכשו בשבוע שעבר ע"י המשקיעים/ המוסדיים היא פוזיציה חדשה או חיזוק לפוזיציה קיימת. והאם הבדיקה החוזרת לקו התעלה האופקית באיזור ה 1.17$ (בעזרת הירידה החדה בשוק הכללי במהלך השבוע) היא הזדמנות חיזוק או פתיחת פוזיציה חדשה במניה של פלוריסטם לקראת הקטליזטור הקרוב יחסית והוא פרסום תוצאות הניסוי בקרינה אקוטית ע"י ה NIH באמצע השנה, אז רוב הסיכויים שמחיר המניה יתחיל לעלות חזרה כאשר היעד הראשון יהיה סגירת הגאפ בשער 1.35$ שנוצר ביום הגיוס, והיעד השני עלייה לאיזור ה 1.60$ לדעתי, איזור שבו נסחרה לפני ההודעה על הגיוס!!!

psti-03-23-2017

 

גילוי נאות: הכותב נמצא בפוזיציה לונג במניה המוזכרת בכתבה

לדיון והחלפת רעיונות בעניין פלוריסטם הצטרף חינם למשפחת ביוהולדר – הרשם וקבל כניסה חופשית לפורומים הפתוחים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.